سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

لكه گيري فرش

قاليشويي توحيد در تهران

لكه گيري فرش

۷ بازديد
رنگ برداري-رنگرزي- لكه برداري
لكه گيري فرش
فرش در طول استفاده گاه دستخوش آسيبهايي همچون ريختن مواد چسبنده از قبيل قير، چسب، رنگهاي شيميايي، رنگهاي جوهري و روغنهايي از قبيل نفت سياه و غيره مي گردد كه زدودن آنها را از روي فرش، لكه گيري مي گويند. ذيلاً چگونگي پاك كردن و لكه گيري موارد مهم توضيح داده مي شود:
 قير
در صورتي كه قير بر روي فرش ريخته شده باشد، ابتدا بايد توجه داشت كه ضخامت قير ريخته شده چقدر است. اگر ثير داراي ضخامت زيادي باشد، اضافات را با چاقو يا وسايل ديگر به صورتي كه پرزهاي فرش آسيبي وارد نيابد، برمي دارند؛ سپس با يك قطعه پارچه تميز آغشته به نفت سفيد، با ماساژ دادن به محل، بقيه قير را پاك مي كنند. در مورد فرشهايي كه رنگ كرم و يا روشن دارند، بايد توجه داشت كه زرديهاي باقيمانده را چنانچه از بين نروند، پس از خشك شدن مي توان شستشو داده و از بين برد. 

قاليشويي توحيد , قاليشويي در ستارخان 

رنگهاي جوهري و مركبهاي الوان
در صورتي كه رنگ، تازه بر روي فرش ريخته شده باشد، ابتدا اضافه رنگ را با قاشق از روي فرش بر مي دارند و روي محل آغشته با جوهر را با آب و صابون مي شويند. سپس مقدار كمي پودر هيدروسولفيت روي قسمت جوهر ريخته مي پاشند و با پارچه تميزي پودر را روي فرش ماساپ مي دهند و به اين صورت رنگ برداري مي كنند. سپس محل را مجداداً با آب شستشو مي دهند تا خاصيت اسيد از بين برود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.